Sökresultat för Sten Albertsson...
Rensa filter?
Kategorier: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Läromedel Läromedel: företagsekonomi Läromedel: samhällsorienterande ämnen och humaniora
Agenda 1 tar sitt avstamp i den nya ämnesplanen för företagsekonomi i Gy 2011/Vux 2012 och täcker på ett betryggande sätt kursens centrala innehåll och kunskapskrav. Hur ska ämnet företagsekonomi behandlas i en grundläggande lärobok? I Agenda 1 är svaret självklart. Det är företaget och företagaren som står i centrum.…
Kategorier: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Läromedel Läromedel: företagsekonomi Läromedel: samhällsorienterande ämnen och humaniora
Agenda 1 tar sitt avstamp i den nya ämnesplanen för företagsekonomi i Gy 2011/Vux 2012 och täcker på ett betryggande sätt kursens centrala innehåll och kunskapskrav. Hur ska ämnet företagsekonomi behandlas i en grundläggande lärobok? I Agenda 1 är svaret självklart. Det är företaget och företagaren som står i centrum.…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Agenda 1 och 2 har en digital lärarhandledning. När du beställer får du automatiskt en licenskod som blir din nyckel in i lärarhandledningen. Agenda 1 och 2 digitala lärarhandledning innehåller bland annat: 1) Kommentarer och tips till faktabokens block och kapitel. 2) Bilder för projektorvisning/OH-underlag. 3)…
Kategorier: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Lärarhandledningar och lärarmaterial Läromedel Läromedel: företagsekonomi Läromedel: samhällsorienterande ämnen och humaniora Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap Undervisning i specifika ämnen
Agenda 1 och 2 har en digital lärarhandledning. När du beställer får du automatiskt en licenskod som blir din nyckel in i lärarhandledningen. Agenda 1 och 2 digitala lärarhandledning innehåller bland annat: 1) Kommentarer och tips till faktabokens block och kapitel. 2) Bilder för projektorvisning/OH-underlag. 3)…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Agenda 2 vidgar perspektivet och beskriver ämnet företagsekonomi utifrån lite större företag. Resonemangen och begreppen från Agenda 1 fördjupas. Affärsplan och marknadsplanering med omvärldsanalys beskrivs grundligt. Även företagens samhällsansvar i samband med ekonomiskt beslutsfattande behandlas, liksom de…